Digital marketing inzetten zonder gedoe

Waarom deze site?

Zodat jij in contact kan komen met mij. Waarom? Wellicht kan je wel wat hulp gebruiken bij je vindbaarheid bij Google Search Engine Marketing. Of wil je Meta ads. Is je website langzaam en scoort deze niet goed. SEO. Wil je meer bezoekers? Kan ik voor je verzorgen. Betere posities bij Google weet ik ook hoe dat moet. Weten wat je bezoekers op je website doen? Laat ik je zien in Google Analytics. Linkedin campagnes opzetten? Ook geen probleem. Laat weten wat je nodig hebt dan kan ik je verder helpen je online doelen te realiseren.

Digital marketing inzetten zonder gedoe Meer lezen »

Even snel checken waar mensen op zoeken?

Wil je even snel weten waar mensen op zoeken bij Google? Kies dan een van de volgende tools.

Anwer the public

Answer the public haalt zijn data uit de Google suggesties. Alfabetisch in vraagvorm zoals “how” en “what” maar ook als vergelijking merk a vs merk b. Deze termen kan je vervolgens exporteren om op zoek te gaan naar welke zoekopdrachten er gebruikt worden.

Voorbeeld: Metaverse zoekopdrachten in Nederland
dan krijg je een visualisatie van de zoektermen wat weer een beeld geeft van hoe gebruikers tegen meta aan kijken.

answerthepublic

Google Trends: Handig om bijvoorbeeld een paginatitel te kiezen.

Met trends kan je zien welke zoekopdracht meer gebruikt wordt. Je kan dit specificeren op Search, Images of categorieën landen en bepaalde periode.

voorbeeld Link: sinterklaas vs de kerstman

Ubersuggest.io van Neill Patel

Deze tool geeft zoekvolume data, Cost Per Click, Paid difficulty en SEO moeilijkheid.
Voorbeeld link gratis parkeren amsterdam

Het zoekvolume komt uit de Google Ads (keyword tool) dus neem dat met een korrel (berg!) zout. Houd er ook rekening mee dat op sommige woorden wel gezocht wordt maar nog niet geadverteerd. Deze termen hebben dan een laag zoekvolume terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Nadeel van deze tool is dat na drie keer zoeken je een login wall krijgt en je je google analytics moet koppelen om de tool te kunnen gebruiken. Ik zelf ben geen fan van het delen van je Google Analytics data met derden als daar geen goede reden voor is. Denk eraan if you are not paying for the tool, you are not the customer, you are the product.

Google Ads Keyword planner

Google ads, begint met zoekwoorden maar voordat je bij de zoekwoordplanner bent, ben je al drie keer vergeten dat je daarvoor naar Google ads kwam.

Er zijn nog meer (betaalde) tools zoals bijvoorbeeld SEM-rush handig voor customer journey’s. Of keyword.io om zoekvolumes te achterhalen. Deze lijst is alles behalve volledig maar voor de snelle check heb je aan de eerste drie voldoende.

Even snel checken waar mensen op zoeken? Meer lezen »

let op bij Open Source afbeeldingen voor wordpress websites

Wanneer je zelf redelijk handig bent met photoshop en illustrator kan je de afbeeldingen van freepik gebruiken om je website aan te passen. Wanneer je deze gebruikt en je neemt geen licentie af moet je aan bron vermelding doen om gedoe te voorkomen.

Meestal ziet een bron vermelding er dan zo uit: Background vector created by macrovector
Let er echte op dat je de naam van het bestand aanpast naar een zoekterm waar je doelgroep naar op zoek is. deze kan je ook toevoegen in de alt beschrijving van de afbeelding. Google leest deze data ook. Extra betekenis geef je mee aan je afbeeldingen wanneer je de meta data aanpast en daar keywords toevoegt. 
Last but not least voor local zoekresultaten (zoals maps) kan je exif / GPS data toevoegen aan een afbeelding. 

let op bij Open Source afbeeldingen voor wordpress websites Meer lezen »